Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Gmina Łyszkowice

Zakończenie realizacji robót budowlanych w ramach projektu pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej budynków Zespołu Szkół w Łyszkowicach”

Utworzono dnia 16.11.2017

Drodzy mieszkańcy

W dniu 15 listopada 2017 r. został podpisany protokół z zakończenia realizacji inwestycji pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej budynków Zespołu Szkół w Łyszkowicach”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Oś priorytetowa IV Gospodarka niskoemisyjna, Działanie IV.2 Termomodernizacja budynków Poddziałanie IV.2.2., Termomodernizacja budynków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Podpisanie tego protokołu jest potwierdzeniem zrealizowania przez Wykonawcę umowy na rzecz gminy Łyszkowice. Realizacja tak dużej inwestycji z dofinansowaniem z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to ogromny sukces nas wszystkich. Pragnę poinformować, że jest to największa inwestycja zrealizowana w historii naszej gminy. Największa pod względem zakresu, jednocześnie wykonywanych prac. Największa pod względem dofinansowania uzyskanego ze środków zewnętrznych. Największa pod względem całkowitego kosztu.

Efektem przeprowadzonych prac termomodernizacyjnych będzie wzrost sprawności wewnętrznej instalacji grzewczej, ograniczenia strat ciepła dzięki poprawie parametrów izolacyjnych budynku, zmniejszenie zużycia surowców służących do ogrzewania obiektu w lokalnych kotłowniach ,a tym samym zmniejszenie emisji szkodliwych substancji (gazów cieplarnianych CO2 i NO2, pyłów, CO, SO2) do atmosfery i poprawa jakości powietrza. Realizacja inwestycji przyczyni się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń pyłowych i gazowych do powietrza oraz zmniejszenia niskiej emisji powierzchniowej, tak negatywnie oddziałującej na mieszkańców gminy. To z kolei wpłynie pozytywnie na stan środowiska, zdrowie mieszkańców gminy i powiatu oraz wizerunek gminy i całego regionu. Stwarza także możliwość do planowania kolejnych gruntownych prac remontowych w salach dydaktycznych i pozostałych pomieszczeniach szkoły.

Inwestycja została zakończona w czasie i zgodnie z terminem określonym w umowie. Pragnę podziękować:

Panu Waldemarowi Szabelskiemu – kierownikowi referatu ds. strategii rozwoju gminy i funduszy unijnych;

Pani Renacie Dejak – inspektor w referacie ds. strategii rozwoju gminy i funduszy unijnych;

Pani Krystynie Kołudzkiej – Skarbnikowi Gminy Łyszkowice;

a także

Pani Małgorzacie Zielińskiej – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Łyszkowicach;

Pani Beacie Pająk – kierownikowi administracyjno – gospodarczemu w Szkole Podstawowej w Łyszkowicach;

Panu Krzysztofowi Kocembie – pracownikowi Szkoły Podstawowej w Łyszkowicach.

oraz

Panu Grzegorzowi Stolarskiemu – właścicielowi firmy UL-BUD;

Panu Andrzejowi Doroszuk – kierownikowi budowy;

Panu Ryszardowi Juścińskiemu – kierownikowi inspektorów nadzoru

Szczególne słowa podziękowania za wspaniałą współpracę i wskazówki zapewniające prawidłową realizację projektu w czasie trwania inwestycji składam Pani Justynie Boratyńskiej – opiekunowi projektu, inspektor w Wydziale Rozliczeń Projektów Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.

Dziękuje wszystkim, którzy przyczynili się do sprawnego i terminowego zakończenia robót.

Dziękuję nauczycielom i uczniom za wyrozumiałość wobec drobnych uciążliwości, które powstały w zakresie prowadzenia zajęć lekcyjnych.

Dziękuję mieszkańcom, rodzicom, którzy wierzyli w pomyślność tej inwestycji.

Wiem, że nieliczni życzyli mi, aby to się nie udało. Na szczęście są to wyjątki.

Z chwilą poprawy warunków atmosferycznych zostaną wykonane prace porządkowe wokół szkoły.

 

Jednocześnie pragnę poinformować, że na początku listopada 2017 r. Pan Krzysztof Figat – Starosta Powiatu Łowickiego oraz Zarząd Powiatu Łowickiego pozytywnie rozpatrzyli wniosek Wójta Gminy Łyszkowice o wybudowaniu wysepkowego wyniesionego przejścia dla pieszych na ulicy Księstwa Łowickiego przy Szkole Podstawowej w Łyszkowicach.

Planowana inwestycja ma być zrealizowana w dniach 17-19 listopada br. Całkowity koszty wynosi około 30 tys. złotych.

Ponadto na nadzwyczajnej sesji radni gminy Łyszkowice podjęli uchwałę o przesunięciu środków finansowych w budżecie gminy z przeznaczeniem na remont podłogi w sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Łyszkowicach.

W dniu 13 listopada 2017 roku została podpisana umowa z Przedsiębiorstwem Budowlano-Handlowym BUDOMAS Zbigniew Masłowski na wykonanie tego zadania. Całkowity koszt wyniesie 76.145,19 złotych. Termin realizacji – 8 grudnia 2017 r.

Szanowni Państwo, ilość zadań zrealizowanych i planowanych w tej i pozostałych szkołach potwierdza odpowiedzialność władz gminy oraz troskę o właściwe warunki w szkołach.

 

Wójt Gminy

Adam Ruta

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Grudzień 2017
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 298

W poprzednim tygodniu: 427

W tym miesiącu: 869

W poprzednim miesiącu: 1553

Wszystkich: 30667